تبریز، شهرک صنعتی غرب تبریز   ▐ ۳۲۴۵۹۴۶۵ - ۰۴۱
مرکز تخصصی طراحی و ساخت قالب های PVC ، UPVC و PP

نقش چاپ سه بعدی در ساخت قالب پلاستیک

قالب های پلاستیک به عنوان یکی از پرکابردترین قالب هایی که در جهان ساخته می شوند، این روزها با تکنولوژی های نوین و بهتری نسبت به گذشته تولید می شود. پرینتر سه بعدی و استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی نیز یکی از روش های نوینی است که در سال های اخیر به بخشی از این پروسه تولید افزوده شده است.
یکی از دلایل اقبال چاپ سه بعدی در صنعت قالب سازی، هزینه بالای تولید قالب های پلاستیکی برای صاحبان صنایع و شرکت های قالب سازی است. به طوریکه یک خطای ساده در ساخت قالب ها می تواند بار مالی زیادی را به تولید کننده تحمیل کند. برای مثال، حتی وجود یک حفره کوچک در قالب می‌تواند کل قطعه را خراب کند و باعث متضرر شدن شود. به همین منظور، پس از اتمام طراحی قالب تزریق پلاستیک، برای کنترل کیفی نهایی، یک نمونه سه‌بعدی از مدل طراحی شده را چاپ می‌کنند. در چنین شرایطی طراحان و تولیدکنندگان قالب تزریق پلاستیک می‌توانند از درست بودن فرایند و عدم ایراد در قطعه اطمینان حاصل نمایند. پس از آن می‌توان به راحتی وارد فاز بعدی و اجرایی تولید قطعه شد.
چاپ سه بعدی معمولا توسط پرینترهای مخصوصی که به این منظور طراحی شده اند انجام می شود. این جاپگرها می توانند نمونه دقیقی از آنچه که در نهایت تولید خواهد شد را ساخته و برای تست به ما تحویل دهند. از آنجایی که همه چیز توسط نرم‌افزارهای حرفه‌ای، با جزئیات دقیق طراحی می‌شوند، به راحتی قابلیت چاپ شدن را خواهند داشت. چاپگرهای سه‌بعدی هم با استفاده از داده‌هایی که از این نرم‌افزارها دریافت می‌کنند، فرایند چاپ را با دقت بسیار بالایی انجام می‌دهند.
تمام مراحل اشاره شده به صورت دقیق در گروه صنعتی گشتاور صنعت تبریز انجام می گیرد تا در نهایت قالبی بدون ایراد به مشتریان و صاحبان صنایع تحویل داده شود. این گروه صنعتی جزو اولین قالب سازان کشور محسوب می شود که توانسته است از این روش نو و تکنولوژی نوین در پروسه ساخت قالب استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *