تبریز، شهرک صنعتی غرب تبریز   ▐ ۳۲۴۵۹۴۶۵ - ۰۴۱
مرکز تخصصی طراحی و ساخت قالب های PVC ، UPVC و PP

اولین قدم در ساخت قطعات پلاستیکی

ساخت قطعات پلاستیکی و محصولاتی با استفاده از پلاستیک سختی های خاص خود را دارد ولی با توجه به کاربرد و میزان استفاده بالا، یکی از بخش های صنعتی است در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته است. مشتری بالا برای این محصولات باعث می شود که روز به روز علاقه برای ساخت محصولات بیشتر و بهتر پلاستیکی بیشتر شود.
در ساخت قطعات و محصولات پلاستیکی همانند سایر محصولات صنعتی، کار از یک ایده و طراحی ذهنی آغاز می شود. این طراحی ممکن است از سوی ایده پرداز روی کاغذ نیز آمده و اتودهای اولیه از آنچه که تولید شود، به صورت طراحی و نقاشی اولیه روی کاغذ کشیده شود.
از این به بعد مراحل صنعتی کار آغاز می شود که اولین قدم می تواند طراحی صنعتی و دقیق تر محصول باشد. طراحی سه بعدی قطعات و اجزای آن می تواند باعث شود که جزئیات محصول به طور کامل مشخص شود. در این مرحله از نرم افزارهای طراحی صنعتی برای هر چه دقیق تر کردن کار استفاده می شود تا طرح نهایی آماده و پرینت گرفته شود.
برای نمونه ممکن است یک قطعه پلاستیکی از یک لپتاپ نیاز به بازطراحی و تغییرات داشته باشد. در این حالت است که این مراحل باید طی شوند تا بر اساس شکل جدید و تغییرات دقیق، قطعه پلاستیکی آن لپتاپ تولید شود.
اگرچه طراحی این موارد نیز معمولا توسط شرکت ها و متخصصان قالبسازی انجام می شود اما نقشه و جزئیات دقیق باید در اختیار قالبساز قرار بگیرد تا بتواند قالب اصلی را برای تولید انبوه محصول در اختیار تولیدکننده قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *