تبریز، شهرک صنعتی غرب تبریز   ▐ ۳۲۴۵۹۴۶۵ - ۰۴۱
مرکز تخصصی طراحی و ساخت قالب های PVC ، UPVC و PP

چه محصولاتی با قالب تزریقی ساخته می شود؟

قالب‌گیری تزریقی نوعی از قالب‌سازی است که مواد مذاب مانند فلزات، شیشه و الاستومرها که عموماً پلاستیک هستند تحت فشار به‌داخل قالب تزریق می‌شود. این سیستم بر خلاف سیستم هایی که مذاب تحت نیروی وزن خود بداخل قالب می‌رود، امکان تولید قطعات محکم را فراهم می سازد. شاید بتوان گفت که ریخته‌گری تزریقی بهترین راه تولید یک محصول پلاستیکی است. ریخته‌گری تزریقی رایج‌ترین روش ساخت مدرن برای قطعات می‌باشد. در عین حال این روش برای تولید انبوه نیز بسیار مناسب است.

ریخته گیری تزریقی
یکی از روش‌های تولید، ساخت قطعات بوسیله موادی است که قابلیت تزریق در داخل حفره یک قالب را دارند. مواد اصلی که قابلیت تزریق دارند شامل فلزات، شیشه، الاستومرها و بیشتر پلی مرهای گرما سخت و گرما نرم رایج در بازار می شود. این مواد ابتدا داخل یک محفظه گرم شده و با یکدیگر ترکیب می‌شوند و سپس با فشار داخل حفره قالب وارد می‌شوند. در نهایت، در آنجا سرد شده، سخت شده و شکل هندسی حفره قالب را به خود می‌گیرند. روش کار به این صورت است که ابتدا محصول بوسیله یک طراحی صنعتی یا مهندس طراحی شده و سپس قالب های مربوط به آن توسط قالبساز ساخته می‌شود.

کدام محصولات؟
ریخته‌گری تزریقی در ساخت بسیاری از محصولات متداول مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نمونه می توان از صنایع بسته‌بندی، روکش سیم‌ها، درب بطری، قطعات و اجزا خودرو، اسباب بازی‌ها، برخی از آلات موسیقی، صندلی یک تکه، میز کوچک، جعبه قابل حمل، قطعات مکانیکی و بیشتر محصولات پلاستیکی که امروزه در دسترس می‌باشد، نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *