تبریز، شهرک صنعتی غرب تبریز   ▐ ۳۲۴۵۹۴۶۵ - ۰۴۱
مرکز تخصصی طراحی و ساخت قالب های PVC ، UPVC و PP

قالب پلاستیک چیست؟

تنوع انواع قالب برای ساخت انواع محصولات و قطعات صنعتی باعث شده است که این روزها قالب سازان به صورت تخصصی تری به فعالیت خود ادامه دهند. برخی از قالب سازان تنها در یک یا چند بخش محدود از قالب سازی فعالیت می کنند و نیروی متخصص و توان علمی خود را تنها روی چند بخش متمرکز کرده اند. یکی از پرکاربردترین نوع قالب ها و تخصص های قالب سازی، ساخت قالب های پلاستیک است که در ایران نیز مشتریان زیادی دارد.

 

مکانیزم قالب های پلاستیک

ساخت وسایل پلاستیکی از انواع مختلف مکانیزم مشخصی دارد. در ساده ترین تعریف ممکن، باید گفت، برای تولید مواد پلاستیکی باید ماده ی اولیه، دورن قالب هایی ریخته شود تا بعد از سرد شدن، پلاستیک شکل و حالت قالب را به خود گرفته و محصول تولید شود .در واقع قالب اصلی ترین بخش ساخت وسایل پلاستیکی از هر نوع ممکن است و نوع و کیفیت قالب، اصلی ترین نقش را در کیفیت محصولات پلاستیکی دارد.

 

قالب های آلمینیومی پلاستیک یا قالب های فولادی

از گذشته از فولاد برای ساخت قالب های پلاستیک استفاده می کنند. این نوع قالب ها از نظر ساخت هزینه بالاتری دارند ولی بسیار پردوام بوده و برای تولید انبوده محصولات پلاستیکی بهترین گزینه محسوب می شوند. این در حالیست که قالب های آلمینیومی بیشتر برای تست محصول و تولید محصول در تیراژ خیلی پایین کاربرد دارند. قالب های آلمینیومی هزینه پایینتری دارند ولی طول عمر این قالب ها نسبت به قالب های فولادی بسیار کمتر است. امروزه با گسترش استفاده از پرینتر سه بعدی برای تست قطعات، کاربرد قالب های آلومنیومی کمتر نیز شده است.

 

در سفارش و خرید یک قالب پلاستیک چه موارد را باید در نظر داشت؟

موارد زیادی وجود دارد که شما باید قبل از سفارش به قالب ساز مد نظر داشته باشید. خوشنامی قالب ساز در زمینه ساخت قطعات باکیفیت و ارائه خدمات مشاوره ای و پس از فروش در این زمینه بسیار مهم است. همچنین باید بررسی کنید که قطعات قبلی تولید شده توسط قالب ساز تا چه حد دقیق، با کیفیت و دارای طول عمر بالا بوده است. باید به دقت و ظرافت ساخت قالب‌های پلاستیک توجه کنید و بر اساس آن تصمیم بگیرید. طراحی قالب ‌های پلاستیک  از ظرافت بالایی برخوردار هستند و ساخت آن ها نیاز به دانش فنی بالای قالب ساز و دستگاه های به روزی دارد که مورد استفاده قرار می گیرد. اینکه قالب ساز از مواد اولیه باکیفیت استفاده کند نیز مهم است و کیفیت دو قطعه فلزی عمدتا  برای بخش اولیه قالب دارای اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *