تبریز، شهرک صنعتی غرب تبریز   ▐ ۳۲۴۵۹۴۶۵ - ۰۴۱
مرکز تخصصی طراحی و ساخت قالب های PVC ، UPVC و PP

مراحل انجام فرآیند قالب سازی

قالب سازی نیز همانند سایر بخش های فعال حوزه صنعت، روش های کاری خاص خود و مراحلی دارد که آگاهی از آن و رعایت این مراحل می تواند علاوه بر افزایش کیفیت کار به رضایت مشتری نیز بینجامد. نکته مثبت این ماجرا شاید این باشد که مشتریان این صنعت، صاحبان صنایعی هستند که خود نیز مراحل کاری را با دقت هر چه تمام تر رعایت می کنند و بدون شک به بهره وری و کیفیت اهمیت بالایی می دهند.

مرحله اول: پیگیری پیشنهاد از سوی مشتری
بررسی پیشنهاد مشتری برای یک قالب خاص، بررسی هزینه ها و ارائه پیش فاکتور به منظور تایید هزینه ها توسط مشتری را می توان اولین بخش فرآیند قالب سازی دانست.

مرحله دوم: بررسی قطعات مشتری و تهیه نقشه اولیه
در این مرحله قطعات مورد نیاز مشتری مورد بررسی دقیق قرار گرفته و نقشه اولیه از قالب ارائه می شود. همچنین در صورت نیاز و درخواست مشتری امکان پرینت سه بعدی برای ساخت نمونه قطعه در این مرحله وجود دارد. در ادامه تغییرات لازم از سوی مشتری و قالب ساز روی این نقشه اولیه صورت خواهد گرفت تا طرح نهایی آماده شود.

مرحله سوم: طراحی اولیه مکانیزم قالب
در مرحله سوم، بعد از تایید نهایی توسط مشتری، طراحی اولیه ای از مکانیزم قالب بر اساس امکانات موجود مشتری صورت می گیرد و با نحوه تولید قطعات صنعتی مورد نظر مشتری، مشورت های لازم صورت می گیرد. ممکن است قالب ساز در این مرحله نظرات مشورتی خود را برای بهبود کیفیت محصول نهایی به مشتری ارائه کند.

مرحله چهارم: انعقاد قرارداد نهایی
در صورت توافق بین قالب ساز و مشتری قرارداد نهایی منعقد شده و اولین قدم ها برای تولید فیزیکی قالب برداشته می شود.

مرحله پنجم: خرید مواد اولیه لازم
به محض نهایی شدن قرارداد، مواد اولیه لازم بر اساس طرح خریداری می شود. به منظور افزایش عمر قالب ها و بالا بردن کیفیت محصول لازم است که بهترین نوع مواد اولیه از مراکز عرضه معتبر تهیه و خریداری شود.

مرحله ششم: تکمیل طراحی قالب
در این مرحله طرح اولیه قالب بر اساس مشورت با مشتری، پیشنهادها و بررسی های صورت گرفته، نهایی شده و قالب آماده ساخت می شود.

مرحله هفتم: ماشین کاری اولیه قطعات
در اولین مرحله از ساخت فیزیکی قالب، قطعات تشکیل دهنده هر قالب ماشین کاری شده و تولید می شود. این قطعات در مراحل بعدی به شکل قالب نهایی مونتاژ و آماده خواهند شد.

مرحله هشتم: انجام ماشین کاری های پیشرفته
پس از ماشین کاری اولیه، هر یک از قطعات به بخش های ماشین کاری سی ان سی، اسپارک، سوراخکاری و پولیش منتقل شده و عملیات لازم صنعتی و تخصصی در هر بخش روی قطعات صورت می گیرد تا به قطعات نهایی مورد نظر قالب ساز و مشتری تبدیل شوند. در ادامه نیز قطعات مونتاژ می شوند تا شکل قالب نهایی را به خود بگیرند.

مرحله نهم: تحویل و راه اندازی
قالب آماده شده علاوه بر تحویل به مشتری در واحد تولیدی مد نظر نصب و راه اندازی می شود. تولید اولیه محصول تحت نظارت قالب ساز صورت می گیرد و آموزش های لازم جهت کار و نگهداری به پرسنل واحد تولیدی ارائه می شود.

مرحله دهم: انجام خدمات پس از فروش و تعمیر
تحویل قالب مرحله نهایی کار یک قالب ساز نیست و قالب سازها متعهد به ارائه خدمات پس از فروش هستند. همچنین در صورت بروز هر گونه ایراد در قالب نیز قالب سازها اقدام به تعمیر و آماده سازی دوباره قالب برای تولید می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *