تبریز، شهرک صنعتی غرب تبریز   ▐ ۳۲۴۵۹۴۶۵ - ۰۴۱
مرکز تخصصی طراحی و ساخت قالب های PVC ، UPVC و PP

قالب سازی چیست؟

صنعت قالب سازی را می توان صنعتی به قدمت تاریخ تمدن بشر نامید. اگرچه ابزار و روش های کار امروزه بسیار پیچیده تر و بر اساس تکنولوژی های به روز است اما هنوز هم کاربری این صنعت تغییر نیافته است. انسان از دیرباز از قالب ها برای ساخت و تولید انبوه محصول و قطعات استفاده می کرده است. شاید بتوان ظروف و ابزار جنگی را اولین نمونه هایی دانست که برای تولید آن ها از روش قالب سازی استفاده شده است. انسان از همان سال های نخستین کشف فلزات، فهمیده بود که برای شکل دهی به فلزات می تواند از قالب های سنگی، چوبی و انواع دیگر قالب ها استفاده کند. امروزه در موزه های سراسر جهان می توانید نمونه های چند هزارساله ای از انواع قالب های سنگی و چوبی را ببینید که برخی از آن ها هنوز هم می توانند کاربرد داشته باشند.
در واقع تمامی محصولاتی که ما در پیرامون خودمان می بینیم و از آنها استفاده می کنیم، همگی دارای یک شکل و شمایل و قالب منحصر به فردی هستند و شاید بیشتر آن ها نیز بر اساس یک قالب پایه ساخته شده و به تولید انبوه رسیده اند. به همین دلیل است که بیشتر صنعتگران در رشته های مختلف صنعتی با قالب سازان در ارتباطند و فعالیت کاری آن ها به فعالیت قالب سازان مرتبط است.
اما امروزه صنعت قالب سازی، به طرز شگفت انگیزی متحول شده است. برای نمونه پس از اختراع پلاستیک، این صنعت نیز با تحول شگرفی روبرو شد. به طوریکه امروزه قالب های مختلفی به صورت تخصصی برای مواد مختلف از اندازه های بسیار کوچک تا اندازه های بزرگ ساخته می شود. تحول در دستگاه های دقیق قالب سازی باعث شده است که این صنعت از یک صنعت دست به یک رشته تخصصی دانشگاهی و صنعتی که نه فقط بر پایه توانایی های انسانی بلکه بر اساس علوم مهندسی و فننی و توانایی های تکنولوژیک استوار است، تبدیل شود.
در سال های اخیر، قطعات پیچیده صنعتی نه تنها قالب های ظریف بلکه قالب های بسیار دقیقی نیز لازم دارند. به همین دلیل است که امروزه قالب سازی جز تخصصی ترین مشاغل محسوب می شود. همین موضوع سبب شده است که قالب سازان نیز به زیرشاخه های تخصصی تری تقسیم بنده شده و هر کدام در رشته های خاصی از صنعت به فعالیت ادامه دهند. قالب های ریخته گری، قالب های آهنگری، قالب های پرس و قالب های تزریق پلاستیک تنها بخشی از این تقسیم بندی ها هستند که هر کدام مشریانی از صنایع مختلف مرتبط را پوشش می دهند.
گشتاور صنعت تبریز با ۲ دهه سابقه فعالیت حرفه ای و مستمر این روزها به یکی از قالب سازان مطرح کشور تبدیل شده است. خدمات تخصصی گشتاور صنعت تبریز باعث شده است که صنعتگران ایرانی با اطمینان خاطر از کیفیت بالای خدمات و محصولات این واحد صنعتی از مراجعه به شرکت‌های خارجی بی‌نیاز شوند. گروه صنعتی گشتاور صنعت تبریز در حال حاضر در زمینه طراحی و ساخت قالب‌های مختلف از جمله اتصالات لوله سفید P.P، اتصالات چسبی فاضلاب P.V.C، اتصالات آبیاری P.E ، اتصالات پوش‌فیت فاضلابی P.P، اتصالات پوش‌فیت فاضلابی P.V.C ، قالب‌های دایکاست برای قطعات خودرو و مصالح ساختمانی و ساخت ابزار و ماشین‌آلات مخصوص جهت تولید قطعات خودرو و مصالح ساختمانی فعالیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *